Vi har sammanställt några av våra mest återkommande frågor och svarat på dessa. Detta kommer underlätta för dig som går i tankarna att anlita vår städfirma i Lund att flyttstäda din bostad/fastighet/kontor åt dig!
Vanligt förekommande frågor från kunder
Svar: Vi har i perioder väldigt högt tryck på bokningar. Det är därför bra att vara ute i så god tid som möjligt. Om du bokar ca tre veckor innan brukar det inte vara problem med platstillgång men vi kan aldrig garantera det innan bokningen är inlagd.
Svar: Det är viktigt att du läser de bifogade Pdf-erna du har fått med offerten. Där står det vad som behöver tänkas på. T.ex. kyl och frys ska vara avfrostade när vi får tillträde till lägenheten/huset. Denna avfrostning ansvarar du som beställare för.
Svar: Vi utför även städningar av dödsbo. Det som är viktigt att veta då är att det inte går att använda sig av RUT-avdrag då. Det är därför viktigt att ni redan vid bokning meddelar oss att det gäller ett dödsbo.
Svar: För att vi skall kunna ansöka om RUT vid skatteverket behöver vi ditt personnummer. Det görs även en kreditupplysning eftersom betalningen sker mot 10 dagars faktura. Om du inte vill att vi gör en kreditupplysning på ditt personnummer går det även att betala via direktfaktura eller Swish. Flyttstädet skall då betalas i samband med bokningen.
Svar: Ja, vi har med allt vi behöver för att utföra flyttstädningen. Vi behöver dock veta om vi tex behöver ha med en stege för att nå vissa fönster eller liknande.
Svar: Vår personal behöver bra belysning för att kunna se att de utför ett bra jobb. Därför behöver det finnas belysning kvar i bostaden. Det behöver dock inte vara taklampor utan det går bra med golvlampor eller bygglampor.
Svar: Kontakta din städkontakt du har blivit tilldelad vid bokning för att komma överens om en nyckelöverlämning som passar er båda. Har ni något viktigt att närvara på strax efter 08:00 ( oftast tiden för överlämning av nyckeln), går det ofta också att gömma nyckeln i lägenheten (tejpa fast under vasken i köket eller bakom ett element), så kan vår städpersonal låsa när de är klara med städningen, och lägga nyckeln i brevlådan när de går. Förseningar kan uppstå på grund av förseningar i trafik mm. trots att vi självklart gör allt vi kan för att detta inte skall ske.
Svar: Det går inte att säga exakt hur lång tid städningen tar eftersom det är många faktorer som spelar in, tex typ av fönster, element mm. Om ni önskar att städningen är klar vid en viss tid kan ni skriva med det i er intresseanmälan, så gör vi allt för att tillgodose ert önskemål.
Svar: Vi behöver veta allt som kan påverka städningen.
Till exempel :
”Ett fönster går inte att öppna”.
”Vi har lämnat kvar 3 skåp till nästkommande hyresgäst/köpare”. “Laminatgolvet i köket är lättrepat”.
Svar: Vi har städgaranti vilket innebär att du har sju dagar på dig att besiktiga städningen och meddela oss om det är något du inte är nöjd med. Om det är något i din städning du vill reklamera, ringer du din städkontakt du har blivit tilldelad vid bokning så att ni kan komma överens om en tid de kan komma och åtgärda bristerna.
Svar: Genom faktura som skickas till dig som PDF-bilaga i ett mail efter utförd städning och är på tio dagars betalningsperiod, från det att städningen är genomförd.
Svar: Fakturan skickas till din mejladress du kontaktat oss med. Den bifogas ett mail som PDF-bilaga. Betalningsperioden är på 10 dagar, från den dag städningen är genomförd.
Vi hoppas att du har kunnat hitta ett svar på de frågor du haft. Kontakta vår kundsupport om du har ytterligare funderingar och frågor genom att fylla i formuläret på vår hemsida.
Ha en solig dag!